Proč miluju Twitter

Na koncertu Bryana Adamse mi došlo, jak málo lidí používá Twitter. Před vystoupením (i po něm) se na obrovské plátno promítaly tweety napsané pro @bryanadams. Z 12 tisíc lidí nás tweetovalo asi šest. Dva moji přátelé se snažili si Twitter narychlo zprovoznit, ale nerozuměli mu.


A já to všechno chápu. Začala jsem Twitter milovat až po cca dvou měsících užívání. První dny, kdy nevíte, koho sledovat, jak a proč, se zdá Twitter být tou nejnehostinnější a nejnudnější věcí na světě. Ale to rychle přejde. Kdybyste mi teď dali vybrat, jakou jednu sociální síť si nechat, vybrala bych si Twitter. Proč?

1) Učí vás pilovat jazyk
Na Twitteru máte možnost sdělit svojí myšlenku pouze ve 140 znacích. Musíte svá slova mířit a měřit velmi přesně. Vystihnout myšlenku v omezeném množství znaků je fuška, obzvlášť chcete-li být vtipní. Trénujete si tak vyjadřovací schopnosti a umění fabulovat.

2) Sledujete ty, kteří vás zajímají
Mám na Twitteru jen hrstku přátel, které znám. Většinu lidí sleduji proto, že jsou vtipní, inteligentní a jejich tweety jsou přínosné, kulturně či pracovně. Jejich čtení mi přináší daleko víc, než čtení statusů a příspěvků mých blízkých přátel z Facebooku, kteří píší, co mají dnes k obědu či komentují smutnými smajlíky jejich momentálně psychické rozpoložení.

3) Není tu WiMaZleNá MlaaaDeŽ
Žádné našpulené rtíky, žádné skupiny "Ráda si ráno čistím zuby", pošťuchování, hodnocení fotek atd. Tím, že Twitter není tak jednoduchý na používání jako Facebook, se na něm tihle lidé nezdržují. Nemají si zde s čím hrát. A nejsou dost tvůrčí na to, aby si ty podpůrné pilíře vytvořili sami.

4) Twitter, CNN, BBC a až pak česká média
Spousty věcí se dozvíte z Twitteru jako první. Jsou to nejrychlejší noviny na světě. O zemětřesení v Japonsku jsem věděla hodinu před tím, než zprávu uveřejnila česká média, jen díky tomu, že se zpráva lavinovitě šířila na Twitteru.

5) Můžete sledovat témata
Díky #hashtagům můžete sledovat konverzace na určité téma skrz celý Twitter. Zajímá vás #britneyspears #films #biofood #helenka #running #thebigbangtheory #kvfilmfestival #fukusima #bieber? Najdete miliony názorů na jedno téma.

6) Inspiruje vás
Díky všemu výše popsanému v něm najdete mraky inspirace. Dozvíte se, co lidé o některých tématech povídají, kdy, kde, jak a proč. Většinu novinek a zajímavostí se dozvím z Twitteru. Uživatelé vám dají zajímavé tipy prakticky na cokoliv. Nové aplikace, zajímavé webovky, projekty, pracovní příležitosti, články atd.

7) Šetří čas
Tweety jsou krátké, výstižné, aktuální a neobsahují nic zbytečného. Twitter vás nezahlcuje aplikacemi, skupinami, dotazníky, hrami atd. Budete sledovat jen to, pro co se rozhodnete. Mně slouží ráno místo novin. Vím, že pokud se noc předtím něco stalo, najdu to ráno u kafe na Twitteru. A pokud chci něco sdělit světu já, zabere mi to deset sekund naťukání na mobilu.


Napadá mě přirovnání k mému příteli, který řekl, že zůstává ve vztahu s jeho současnou přítelkyní pouze proto, že si neumí představit to prázdno mimo vztah. Co by dělal, s kým by si povídal? A v neposlední řadě - už si zvykl na to pohodlí, nechce už objevovat někoho jiného. Facebook je trvalý vztah. Je pohodlný, vše máte před nosem, lehce, jednoduše, víte, co kde najdete a kdo a jak na to bude reagovat.

Twitter je jako žít single ve velkoměstě. Musíte se prostě snažit víc. Sice vás na začátku děsí ta prázdnota a opuštěnost, ale nakonec najdete po cestě daleko víc zkušeností, poznatků a vědomostí, než v jednom vztahu na celý život. I bez těch podpůrných pilířů.

Takže se na vás těším, moji drazí odvážní #singles.

@Michelle_LSKT

11 komentářů

  1. Jestliže ti naťukání twítu zabere jen deset sekund, jsi buď génius, nebo povrchní. Případně povrchní génius.

    Pro mne tkví krása twítů právě v množství času, které je třeba vynaložit na zkondenzování myšlenky do 140 smysluplných znaků. A to se uspěchat nedá.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně shrnuté a ještě bych dodal, že přes něj poznávám nové skvělé osobnosti. To k čemu mě Facebook nenutí, protože tam již své známé mám.

    OdpovědětVymazat
  3. S 3. bodem nemůžu souhlasit, protože i na twitteru je tahle skupina uživatelů. Je jich méně a člověk na ně moc nenarazí, nejspíš nestojí za RT. Čeho jsem si však všiml, že některým uživatelům stoupla sláva na twitteru do hlavy a začali psát poněkud arogantnější twítty.
    Napsané je to pěkně.

    S pozdravem @HonzaNbk

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky napsané, souhlasím! Také používám Twitter jako zpravodajský kanál, hlavně o designu. A ano - Twitter vyžaduje více úsilí, takže tweety mívají narozdíl od mnohých Facebookových statusů hlavu a patu.

    OdpovědětVymazat
  5. Vystihla jsi to napro presne ;) Super clanek..

    OdpovědětVymazat
  6. super clanek. nedavno jsem taky jeden napsal a mem dost podobnej nazor. tak se muzete podivat. pripadne ho sdilet, pokud se bude libit :) http://michatu.blogspot.com/2011/03/twitter-mi-dava-vic-nez-jsem-cekal.html

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem na Ta přišel nedávno a musím říci, že jsem mu začal přicházet na chuť. I když popravdě hodně přednostuji liveJournal, kde najdu také cestvé zprávy.

    OdpovědětVymazat
  8. Musím říct, že ta paralela mezi sociálními sítěmi a definicí partnerských vztahů mě docela děsí, hlavně kvůli tomu, co to asi vypovídá o někom, kdo je jako já skoro všude. Facebook, Twitter, Tumblr, Google+,... O.O'

    OdpovědětVymazat
  9. Thumb Up, naprosto mi mluvíš z duše. Chválím.

    OdpovědětVymazat
  10. Bluehost is definitely the best hosting company with plans for any hosting requirments.

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall