Vědět tak víc o závorkách

Mám obě její alba v iPodu. Melodie z Back to Black mne provázely na nejedné cestě. A když jsem ráno otevřela noviny a dozvěděla se, že zemřela, bylo mi zvláštně úzko. Dvacet sedm let. Stejně jako Janis Joplin, Kurt Cobain nebo Jim Morrison.



Stejně úzko mi je, když vidím v depresi své přátele. Vždycky mě vyděsí, že ty novinové titulky jsou jen dalším krokem.

Funda na jedné přednášce říkal, že umělci mají jiný život. Že si máme být vědomi toho, že jsme citlivější, pozornější, zranitelnější. A proto dokážeme tvořit, proto si dokážeme všímat věcí, které ostatní lidé nevidí. A předávat jim je.
Funda tenkrát taky říkal, že pokud se naučíme žít pod tíhou existenciálních otázek, které nás umělce souží, budeme  schopni v tomto světě přežít.
Prohlásil, že se máme naučit své deprese zazávorkovat. Dát jednotlivé otázky a problémy do závorky, za nějaký čas je opět vytáhnout a pokusit se je vyřešit.
"Dejte to do závorky. Jak to do ní dát, na to už si musíte přijít každý sám," řekl.

Vidím kolem sebe tolik lidí, kteří neumí závorkovat. Já to taky ještě nemím. Nevím, jestli je to povahou, vzděláním, citlivostí, pohlavím... Každopádně jestli je to věkem, tak v sedmadvaceti to lidé evidentně ještě neumí.

Žádné komentáře

Okomentovat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall