Snobská dospělost

Koupila jsem si židli od Kartella. Říkali mi jako malé, mezi čajem a mandlovou bábovkou, potichu, že přelom mezi dětstvím a dospělostí je první sex. Všichni chceme být tak dospělí, klopýtáme v rudých lodičkách, s čelovkou nasazenou těsně nad obočím, a hledáme se. A mapu nám nedodali.


Tyčí se v mém pokoji jako vrchol ledovce. Vrchol mého egoismu a snobství. Kdyby stála jako normální židle, nekoupila bych si ji. Ještě jsem na ní neseděla, bojím se jí i dotknout. Dotknout se mého dospělého života, mám doma židli, kterou by moje rodiče nikdy ani nenapadlo koupit, bojím se jim i říct, že ji mám, že ji nepoužívám, že se na ni jen zbožně koukám a přemýšlím, čím z ní v pátek setřu prach.

Rozdělila mne a mé přátele na dva různé tábory. Udělala mezi námi průhlednou čáru, přes kterou se nepřechází, zaminované pásmo, pozor, kam šlapete, pozor, na co se ptáte. Vyvolává mnoho otázek, omotávají se mi kolem krku jako pružina z gauče, který měla doma babička, jak jen ji obhájím před ní.
Neladí vůbec k ničemu v mém bytě, anglická královna v bordelu na předměstí, snaží se smát nahlas a rozšafně, ale nemůže se ubránit zakrývat si ústa, všichni podle toho poznají, že sem nepatří. Kdokoliv přijde do bytu a chce se na ní posadit, je zastaven mým automatickým NE, sedni si raději na ten gauč z Ikey.

Je čirá, průhledná, jako já každé ráno, když se v posteli budím sama a nevymýšlím při čištění zubů teorie, jak ho dostat z bytu. Nezatěžkána ničím, žádnými příběhy, sliby, slzami, jako já, při čištění zubů, když vymýšlím teorie, jak ho dostat do bytu, do postele, do mě. 

Představuji si, jak se na ní jednou budu s někým milovat a budu nás vidět zpoza ní, zezdola, všechny záhyby, všechny tekutiny po ní budou stékat, na zem.

Ničím jiným ji křtít nemohu. 
Dospělost dospělostí, Kartella sexem.

8 komentářů

  1. dokonalý...prostě skvěle napsaný, opsaný, popsaný

    OdpovědětVymazat
  2. miluju způsob, jak píšeš... dokonalé, skvělé a úchvatné...

    OdpovědětVymazat
  3. chválit jak píšeš už je asi nošení dřiví do lesa, ale ať - píšeš prostě úžasně!!!!
    a ta židle je fakt nádherná (viděl jsem na TW) - stejně jako Tvoje texty. Díky za ně. Moc!!
    Josef

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, díky, díky, Potvůrko a Jjasane :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ha! Tento článek mě rozesmál, protože to cítím taky tak, a opravdu mě potěšilo, že v tom nejsem sama. Těším se, až si sama koupím seslostolek z Kartellu a umístím jej doprostřed místnosti. Používat jej nebudu, ale bude tam stát. Mňam!

    OdpovědětVymazat
  6. Vtipně napsáno, pobavila jsem se. A moc pěkná pointa ;). Kartell je prostě hříšně krásný :).

    OdpovědětVymazat
  7. Po chvíli příspěvek, který mi opět připomněl a ujistil, proč mám Tvůj blog v RSS :)
    Úžas.

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall