Čelit připraveným

Pamatuji si ten pocit, když jsem doskočila.  Do té tmy bez jakýchkoliv logických obrysů. Jakmile se moje boty dotkly země, uvědomila jsem si, že v tom bytě ještě stále někdo může být. A že jsou kluci venku. A že jsem nikomu neřekla, že lezu dovnitř.

Musel mít stejný pocit. Lezl sem stejnou cestou. (Proč automaticky předpokládám, že je to muž, že?) Musel taky vylézt na otevřená dvířka od sklepa, našlápnout, vylézt na parapet, proplést ruku oknem, lehce se sklonit, vyhnout se skleničkám na okně a - doskočit. Rozhlédl se asi stejně vyděšené jako já.

Taky se šel asi nejdřív rozhlédnout, jestli je někdo vevnitř. Taky pak začal hledat. On - co vzít - já - co chybí. 

Odemkla jsem vchodové dveře. Rozhlédla jsem se. Pozotvírané police, vyházené matrace, oblečení všude, papíry všude. Vyházeli mi věci z krosny, Jakubovi z batohu. Byt sbalený na pár dní, chtěli být fér. Nelogické. Všechny vizitky a TO-DO listy se válí po gauči mezi mým spodním prádlem a tampóny. Všechno vyházeli a prohlédli. I kapsu na vizitky. A iPod tu je pořád.

Vzal hodinky. Po dědovi. Murphy, ty děvko. Vzali zlatý kříž, který dostal Matthias od tety. Nechali tu všechno ostatní, všechno to na první pohled drahé.

Je ráno. Mám kocovinu. alkohol včera přebil úzkost. Jemu je asi taky špatně. Pravděpodobně to někde všechno střelil a taky si někde poseděl, když má konečně peníze. Máme víc společného než by se mohlo zdát.

Spím v bytě, ve kterém před chvíli chodil někdo cizí.
Riskoval, že nás potká a byl na to připraven.
Věděl, že zraní, a byl na to připraven.

Zjistila jsem, že já nejsem připravena na to, čelit připraveným lidem.

2 komentáře

  1. Píšeš opravdu krásně...
    Nevím, jestli je tohle podle skutečnosti skutečnost, jestli se ti to stalo, ale nechtěla bych něco takového zažít. Nemám tušení, co by to se mnou udělalo, ale říká se, že spousta lidí své vykradené byty prodává, že v nich pak už nemůže žít. Je to nejspíš jako se znásilněnými těly, cizí stopy na nich zůstanou navždycky...

    OdpovědětVymazat
  2. Uff .. hlavu vzhůru, bude zase dobře!

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall