Jak nám blbnou lovci mamutů

Včera mi jeden z mých přátel řekl "páčko". Prostě jen tak mezi větou "Měj se krásně" a "Uvidíme se příští týden" řekl "páčko". Popřel celou tu antropologickou vizi mužného lovce mamutů a něžné udržovatelky ohně. 
Páčko-kamarád ale není sám, kdo takhle mluví. Několik mužů mi v poslední době řeklo, že je něco chytlo "za srdíčko", že někde ukápla "slzička", že se budeme "mazlinkat", nebo jestli se nepůjdeme někam "napapkat". Šišlají na mě kudy chodí.

Já vím. Je to dobou. Muži mají speciální pleťové masky, vlastní módní návrháře, výživové poradce a kadeřníky. Já vím. Ale to přece neznamená, že budete mluvit jako čtyřleté dítě!

Shrnutí pro muže:
Zdrobněliny nejsou sexyJe to pro nás ženy stejně asexuální jako pro vás mladá holka mluvící drsně a sprostě. Tak kurva doprdele na mě už přestaňte všichni šišlat a zdrobňovat, protože jeden by se z toho fakt posral.




15 komentářů

  1. Pridavam dalsi vyraz: Tobe to ale slusankuje

    OdpovědětVymazat
  2. Mí přátelé taky občas zašišlaj, ale oni jen trollí. A pojem za srdíčko mají od Ondřeje Hejmy, co v televizi kdysi srdíčkoval jak o život. Tak nevím, nebrala bych to tak vážně, i když se mohu šeredně klamat

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za komentáře, slušánkuje rulz :))))

    OdpovědětVymazat
  4. Fotbalisti: tak urcite, do zapasu jsme dali srdicko a sli jsme tomu stesticku naproti...

    OdpovědětVymazat
  5. Ještě štěstíčko, že tě nebolínká srdíčko, protože pak bys určiťánko chtěla chlácholínkovat (tfujtajbl, to je humus i jen psát).

    Chlapi jsou tvrdší než holky - tudíž - nedávalas náhodou, Michelle, jisté signály, že potřebuješ "ňuňánkovat"? Aby nebyla chyba (taky) na straně posluchače, a nejen v oblasti, ve které se pohybuješ.

    (Štěstí, že jakýkoliv surfer mluvící cizím jazykem i anglicky nedělá tyhlety drobnosti. Uff.)

    OdpovědětVymazat
  6. Kubulo, nemyslím, oni takhle mluví normálně i na ostatní lidi. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ok, tak trochu jiný komentář:

    1. Hrozně nemám ráda stereotypy typu "chlapi mluví sprostě a ženy se chovají infantilně". Takže pokud mně osobně vadí zdrobněliny, tak stejně u žen jako u mužů. Hm... možná u žen i víc, protože to ty stereotypy podporuje (čímž se cyklím, vím o tom, ale nemůžu si pomoct...).

    2. Zbožňuju zdrobněliny! Je to úchvatný nástroj ironie, který mnoho jazyků nemá. Všimli jste si třeba, že zdrobňovat jdou nejen substantiva a adjektiva, ale i příslovce a slovesa? V kterém jiném jazyce je to možné? (Pravda, zas tolik jich neznám - ráda se nechám poučit).
    Kromě toho od spousty slov existuje několik zdrobnělin (pes - pejsek, psík, psíček, pejsánek), nehledě na to, že čeština připouští další spoustu vlastních výmyslů (psounek, pesík, jedna moje kamarádka používala jako zdrobnělinu pro psa slovo "písek", a rozhodně tím nebyla infantilní).

    3. Zrovna "páčko" se mi líbí - je to už trochu archaický výraz, nepřipadá vám? Asi taky teda záleží na tom, kdo ho použije, ale když si je vědom různých zábavných konotací, tak proč ne?

    4. Ale je to asi věc názoru. Taky jsem na některé infantilnosti alergická. Třeba "jakpak jsme se vyspinkali?"... to mám chuť vraždit.

    OdpovědětVymazat
  8. líbí! naštěstí v mém okolí žádný chlap nezdrobňuje, pokud teda zrovna nechce něžně oslovit svou drahou polovičku :)

    OdpovědětVymazat
  9. A mě to nevadí když to má své meze :) Třeba páčko si říkali za mého dětství "drsní hopeři" a rozhodně to nebylo bráno jako infantilnost naopak vždycky byl pozdrav páčko vole a podobně :D A když mě oslovuje přítel zdrobnělinami, tak mi to nevadí, naopak, ale říkám, čeho je moc toho je příliš ať jedné či druhé stránky ať u žen či mužů :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mě u mužů hlavně vadí používání zdrobnělin jídel - "salátek", "okurčička" a "brambůrek s masíčkem" mi dokážou otrávit chuť, nejen na jídlo. :))

    OdpovědětVymazat
  11. Yep, true, especially in Prague district ;)

    OdpovědětVymazat
  12. naprostý souhlas. když mi chlap jako hora řekne "a co budeš baštit, dáš si tenhle chlebík?" případně popřeje "dobrou nočku, krásné sníky", tak se mi chce, velebnosti, blejt :)

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall