Mít fíky v době, kdy není čas fíků

Dnes jsem si vzpomněla na další biblický příběh. Je pro mě stejně důležitý a návodný jako ten Jedné míle. Podobenství o fíkovníku (Lukáš 13, 6-9).



Potom jim pověděl toto podobenství: "Jeden člověk měl na své vinici fíkovník; přišel si pro jeho ovoce, ale nic na něm nenalezl. Řekl vinaři: `Hle, už po tři léta přicházím pro ovoce z tohoto fíkovníku a nic nenalézám. Vytni jej! Proč má kazit i tu zem?´ On mu odpověděl: `Pane, ponech ho ještě tento rok, až jej okopám a pohnojím. Snad příště ponese ovoce; jestliže ne, dáš jej porazit´." 
Připomíná mi, že mám dát všemu a všem druhou šanci. 
Připomíná mi, že důležitá je vnitřní síla a víra. Není umění mít fíky v době, kdy je období fíků. Ale je umění neporazit fíkovník v době, kdy neplodí. Protože věřím, že plody ponese. Je umění nezanevřít. 
Je umění mít fíky v době, kdy není čas fíků.

Don DeLillo píše v Cosmopolis - novým měřítkem světa se staly krysy
Žijme a chovejme se tak, aby jednoho dne byly měřítkem fíky.


3 komentáře

  1. ..vařit bez soli tomu já říkám teprve umění.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, nominovala jsem tě. ;)
    http://cukrovinka.blogspot.cz/2012/08/liebster-blog-award.html

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall