Proč je pro ženy daleko těžší nakupovat v supermarketu

Myslím, že ženy mají proti mužům jednu hlavní nevýhodu. Ne, nemyslím všechny ty omleté feministické poučky. Ano, dobře, jsme slabší, mentálně labilnější (se omlouvám, ale jsme), týden hormonálně mimo, nemůžeme vést války a obeplout svět, protože okamžitě chytneme buď zánět močového měchýře nebo otěhotníme. Ale to není to nejhorší.



V jednom mém textu je věta: "Spala jsem s ním o tři týdny dřív, než jsme se spolu vyspali." Je tam taky pasáž o tom, jak hlavní postava za jízdy olizuje ušní lalůčky řidiči tramvaje a našeptává mu následující zastávku. Samozřejmě sedí v posledním vagonu a fantazíruje. To je jedna z věcí, které jsou na nás ženách absolutně nádherné. Caitlin Moranová to vyhmátla hned vedle těch klasických menstruačních polopravd. Popsala Ženský Matrix.

To naše domýšlení. Doplňování si. Dohadování. Přemýšlení. Plánování. Snění. Konstruktování. Podezřívání. Intrikářství. Tu schopnost prožít padesát scénářů jednoho filmu podle toho, jak se na nás v prvních deseti minutách usměje hlavní hrdina.

Myslím, že jsem se brala téměř s každým mužem, se kterým jsem udržovala delší vztah. S každým to bylo naprosto jasné, od druhého kafe! Pojmenované děti, vybrané správné plemeno psa, potratím i druhé dítě?, chceme vlastně morče?, až Berenika (naše první dcera) vyroste, bude chtít hrát na klavír?, vysadíme na zahradě růže?, bude k nám tchýně jezdit jen v sobotu?, koupím dětem na postel bavlněná prostěradla?, budou se o mě starat, až si zlomím potřetí nohu?

Ženský Matrix.

Muži, vy jdete třeba jen nakoupit. Maximálně u toho imaginárně někoho poplácáte po zadku nebo přefiknete na pokladně.

Ale my se u toho stihneme třikrát bláznivě zamilovat, utéct z domova, zanechat za sebou přátele i práci, vdát, otěhotnět, někdy i porodit (dle délky fronty v Bille) a prožít zbytek šťastného života se svými třemi dětmi a minimálně jedním manželem, rozmyslet si, jak se usmířit s nejlepší kamarádkou, připravit si řeč pro šéfa a znovu se rozvést.

Je to vyčerpávající.
Je to náročné.

PIN PROSÍM! MLADÁ PANÍ! ZADEJTE PIN! 

Kurva už! Nevidí, že rodím?!



13 komentářů

  1. :D Dokonalé. Víc říct nezvládám.

    OdpovědětVymazat
  2. Nemám ráda stareotypy. Takže nesouhlasím. Jeden můj kamarád (a ne, není gay) má neustále různé fantazie, jiný se mi pořád svěřuje, jak hledá holku, se kterou chce strávit celý život a mít děti,...
    Já si v supermarketu, a vůbec kdekoli jinde nasadím sluchátka a myšlenky mi bloudí buď u jídla, které si plánuju uvařit, nebo u knihy, kterou zrovna čtu.

    Jistě, vždycky se dá říct, "nojo, ale ty se nepočátáš - ty jsi divná", nebo "ty jsi poloviční chlap", jak mi občas podsouvají některé moje známé a co mě štve asi úplně nejvíc.
    Slovy jedné mé kamarádky, která - jen tak mimochodem - na sobě snad nikdy neměla kalhoty: "To musím mít penis, abych mohla být racionální?"

    OdpovědětVymazat
  3. Michelle: já docela dlouho nevěděl, proč mě texty na tvém blogu tak dráždí. Jsou dobře napsané, jsou většinou i vtipné a přesto mě cosi popouzí, abych hledal důvod je shodit, nesouhlasit.

    A myslím, že jsem na to přišel. Jsi pro sebe mírou všech věcí. Když píšeš o tom, jak bydlíš, jak pracuješ z domu, nebo jak nakupuješ... Tak se tváříš, že to je jediná platná varianta: "takhle myslí ženy" "takhle se dobře bydlí".

    Pokora mi tam chybí. Sám jí nemám nadbytek a tak možná proto (rádi na ostatních vidíme vlastní chyby) mě to tak dráždí.

    PS: se všema svýma holkama jsem měl děti, stavěl domy / byty, jezdil okolo světa a některé mi utekly a jiné umřely...

    OdpovědětVymazat
  4. Vtipně napsané :-) Musela jsem se smát.
    Občas fantazíruju, zejména o věcech minulých, tak živě, že si už nejsem úplně jistá, jestli se to stalo nebo jsem si to vysnila :-)

    Jasně, článek hodně zobecňuje. Ne každá žena má tak bujnou představivost, stejně jako ne každej chlap dokáže fantazírovat jen o sexu. No a co? Všechno pořád relativizovat může být nuda :-) A když takový zobecnění nikomu neublíží...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je naprosto výstižné! Nemám slov. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky všem za komentář. :) Adame, ano, máš naprostou pravdu, působí to tak. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jestli jsem si jako debil nepřipadal do teď, tak teď už je to na tuty! Supr vědět, že nejsem šílená, nýbrž normální...

    OdpovědětVymazat
  8. Bezvadně a výstižně napsané :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Hm, myslím, že to mám jako Vy ženy a neumim to jinak :-)

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall