Ztracená přítomnost

Už se začínají prodávat diáře na rok 2014. V obchodě už málokde seženu boty na léto, prodavačky v rozpacích vysvětlují, že už jsou venku podzimní kolekce. Letní oblečení už má na sobě nálepky výprodejů. Novinářky už připravují časopisy na říjen, léto už mají dávno uzavřené.


A stejně tak mi všichni říkají, že "to vyléčí čas". Že "to zase bude dobré", že "než se vdám", "za rok si nevzpomenu", "to po pár měsících uvidím v lepším světle".

Cítím se ztracena, protože já potřebuji letní tílko a sandále teď.
Teď chci obejmout a brečet. Ne za rok.
Nechci si psát plány na dnešek do diáře na příští rok.

Existuje ještě vůbec přítomnost?

A pokud ano, proč má nálepku laciného výprodeje,
který se pouze musí vyprodat a přečkat,
než přijde nové zboží?


11 komentářů

  1. nikdy mi nenapadlo zrovnávať prítomnosť z lacným výpredajom, ale vlastne je to úplná pravda. a človek musí stále na niečo čakať.
    palec hore za článok:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle článek mě vážně nutí k zamyšlení...

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem o tom teď také přemýšlela, že všichni žijeme napřed, ale důležité je i to, co je teď!

    OdpovědětVymazat
  4. Teď je teď a ne nikdy jindy. Možná chodíš do špatných obchodů.

    OdpovědětVymazat
  5. No jo, teď je teď a co bude za pár dní/měsíců/let je fajn ale nic to neřeší. Docela tě chápu ...

    OdpovědětVymazat
  6. Zítra bude líp :) Ale vážně: je to skutečně krásně napsané. Díky

    OdpovědětVymazat
  7. Dneska je dneska. Neřeš, co bude zítra. Neřeš, co bude za měsíc, za rok. Že to tak dělají ostatní? No a co? Jejich problém. Já chci žít tady a teď. Že se někomu zdá, že je přítomnost kus laciného hadru, který se musí prodat? Neví nic o životě. Je to smutné, ale je to jeho problém. Ty se tím nenech strhnout (a já vím, že nenecháš, protože na to máš dost rozumu, ale i tak jsem to musela napsat).

    OdpovědětVymazat
  8. Neboj, postupem času se začnou prodávat sandále na příští léto a bude to zase v cajku... :P

    OdpovědětVymazat
  9. Přesně. Někdy by se mělo v plánování trochu ubrat.

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall