Možná všechny nejsme princezny

Jsme odkojeni pohádkami a principem tří. Pohádky jsou postaveny na čísle tři. Tři přání, tři úkoly, tři hlavy draka, tři bratři... I hlavní postavy jsou tři - princezna, princ a ten či ta, kdo chce princeznu pro sebe.



Princ se bláznivě zamiluje do princezny, zabije draka a černokněžníka, dokáže princezně, jak ji miluje, zachrání ji před vším zlem, vezme si ji, a pak s ní žije šťastně až do smrti. Koukali jsme na to celé dětství. A teď si máme zvyknout, že muži ženy nezachraňují. Že dokazovat někomu lásku je klišé. Že chtít pro někoho změnit svět je kýč. Závazky jsou pasé a ignoranství se přetřelo na feminismus.

Nebo ne?

Možná, že ta otázka totiž není: Kde jsou ti muži, kteří čekají na schodech s kyticí, přebíhají letištní haly a vytrhávají nám z ruky boarding pass, zastavují taxíky a nechávají nám sto omluvných SMSek?

Možná ta otázka je: Kde jsou ty ženy, pro které to chtějí dělat?

22 komentářů

  1. au. Njn, je to tak. Já si to třeba uvědomuji, nejsem princezna, nehledám prince...ALE to nám jako v dětství nemohli pouštět něco s nějakám náhradním scénářem?

    OdpovědětVymazat
  2. Prosím dost už, čtyři dny v různých podobách to samé téma... Prostě buďte (a buďme) normální a ne lidské k*rvy místo lidských bytostí...

    OdpovědětVymazat
  3. o princoch a princeznách to možno platilo v dobách minulých. teraz je rok 2013 a musíme žiť v prítomnosti, vytvoriť si vlastné rozprávky a neobzerať sa do minulosti, ktorá sa nám zdá lepšia ako bola v skutočnosti. lebo tomu sa hovorí utópia.

    OdpovědětVymazat
  4. Měly bychom na to všechny myslet při výchově svých synů a dcer. Muži jsou galantní jen potud, pokud jim to my ženy dovolíme.....

    OdpovědětVymazat
  5. Matěj evidentně taky není princ, ani princezna:)) Jo, tohle téma je věčný a je otravný tím víc, čím víc se nás to týká, ptž to rezonuje v hlavě, ptž už si nevystačíme s tím, když nám kámoška u láhve vína potvrdí, "že to byl kre*én", ptž už jsme vyrostli, přebíráme za sebe zodpovědnost a tak trochu už víme, že když se nám něco v životě podělává, není na místě používat trpný rod, neděje se to nám, ale děláme si to sami. A bolí to číst to (toto je eufemismus, mě to spíš s...). V průběhu dne se mi tenhle článek párkrát vrátil a vzpomněla jsem si, že my si ve školce nehráli na prince a princezny. Hráli jsme si na Želvy Ninja. A já chtěla pro ty malý želvy být April, ženou v nesnázích, ale musela jsem se smířit s nabídkou pana Krysy, a to mě ještě hned zabili a já celý odpoledne nehnutě ležela na koberci...je to jedna z mála vzpomínek na dětství, takže myslím, že je to nějaké trauma...ale vyvozuji z toho, že (ne)princeznou se člověk už rodí... a za posledních pár dekád.. aby princové pohledali...

    OdpovědětVymazat
  6. Televizní pohádky jsem nesnášela a čtení pohádek se tolik nepěstovalo. Tedy babička nějaké četla, ale vždy tam někdo umřel, takže mi to přišlo jako krutá realita, jen hlavní aktéři byla zvířata. A táta vyprávěl vlastní verze klasických... o Popelákovi, O šípkové Růžence, která po probuzení musí navštěvovat kurzy, aby se naučila používat počítač (dal si velkou práci s vyjmenováním nových vynálezů, co se za těch prospaných 100 let objevilo). A o 15 let později jsem si našla muže, co se ke mně chová jako k princezně. Tak nevím, asi je dobré, když pohádky vypráví tátové ajťáci.

    OdpovědětVymazat
  7. Už léta toužím po princi na bílém koni, který by byl milý, ohleduplný, tolerantní, hrál by si s dětmi ap.

    OdpovědětVymazat
  8. Drahá, krásná a nedostupná Michaelo! Jsi princezna!

    OdpovědětVymazat
  9. Toť otázka, na kterou jde hrozivě těžko odpovědět. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Nikdy bych nelíbal princeznu, která se před tím olizovala s čoklem.

    Váš princ.

    OdpovědětVymazat
  12. No jo a teď mi řekni, jak je možné že doma prince mám...nenosí mi denně pugety růží, nepíše sto milostných smsek...ale když mě bolí nohy nosí mě v náručí, když je mi smutno poskytne mi obrovskou náruč a vždy když potřebuju můžu se na něj spolehnout...usmát se s tolika lásky umí jen on...možná tak trochu novodobý princ. Ale taky princ!

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné... co více dodat? :D
    Jsem nenapravitelná romantička a pořád se nemohu dočkat, až mi bude láska dokazována opravdu romanticky... no, snad se jednoho dne dočkám :))

    OdpovědětVymazat
  14. I přes to všechno, čím jsem za poslední rok prošla (a z velké části taky svým vlastním přičiněním), ještě pořád věřím, že jednou se takové pohádky dočkám. Nemusí přijet na koni, klidně může osedlat osla, nebo obout brusle... Jen když se objeví a objeví mě.

    OdpovědětVymazat
  15. Konečne niekto, kto sa dokáže tak nadchnúť pre lásku ako ja. Láska je pre mna všetko, ale este som nestretla partnera, pre ktorého bz som bola všetko ja...

    OdpovědětVymazat
  16. krásné a bohužel i pravdivé, ale myslím, že chyba není v tom, že my by jsme nebyly princezny ale vv tom, že i muži mají vysoké očekávání, které se jim ve většině případů prostě nemůže splnit.

    OdpovědětVymazat
  17. Jednou jsem takovýho prince potkala, byl z Persie a párkrát už mě přemluvil, abych do toho letadla nenastoupila a neodletěla (či neodstopovala, protože jsem stejně většinou neměla prachy na let). Nakonec to nedopadlo jako v pohádce, protože do toho vstoupil jeden černokněžník, kterej byl i s ostatníma hrátkama osudu silnější a mocnější než ta láska. A teď o tom píšu knížku.

    OdpovědětVymazat
  18. ... čtu si tady jeden úžasný blog, který píše holka, která ví co píše, dokáže cítit a nádherně stylizovat slova, nádherně. A kde jsou ty holky ? Uzamčeny ve svých já... ty co mají srdce na dlani, úsměv láskyplný a v očích jiskru, ty chtějí lásku a za každou cenu a vždy a právě teď... a myslím, že i když jich není moc, jsou. A ty, co nosí tyto skvostné a překrásné pocity v sobě, uzamčené, jsou moc a moc nešťastné. Myslí si, že působí silně a silácky...ale žádný chlap, po silácké ženě netouží...proč kupovat siláckým ženám květiny ? Tak holky, odložte masky siláckých potvor a frajerek...buďte normálními holkami s city a touhou po lásce...Věrka

    OdpovědětVymazat
  19. Kde jsou ti opravdoví princové: http://czechingeorgia.blogspot.cz/2013/11/opravdovi-princove-aneb-proc-padame-k.html :)

    OdpovědětVymazat
  20. Vyborne! Ale nekteri existujou. Jednoho mam doma, jen neni Cech :)) Hezky den!

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall