Proč pláčeš?

Minulý měsíc jsem dělala rohovor s Šani Boianjiu, jednou z nejvýraznějších literárních talentů nastupující generace. Mladá izraelská spisovatelka napsala knihu Věčný národ se strachy netřese. Cestuje po celém světě, a já se ptala, jestli by opustila svou zemi, a s ní všechny nepokoje, násilí, války a armády. Odpověděla něco, o čem od té doby přemýšlím.


Lidé v Galileji, ať už jsou jakéhokoliv vyznání nebo národnosti, se vás vždy zeptají: Proč pláčeš? Chceš sklenici vody? Můžu ti pomoci? Nezajímá mě, odkud pocházíš. Nebuď smutná. Zůstanu pro ty, kteří nikdy neřeknou: Ne v mé zahradě. A zeptají se: Jsi ze Somálska? Sudánu? Čech? Potřebuješ se schovat? Nemáme moc místa, a několik mil od nás je minové pole, ale můžeš zůstat u nás.

 Zůstali bychom my?
A máme kolem sebe ty, kteří se zeptají: Proč pláčeš?



5 komentářů

  1. Ahoj, máš moc pěkný blog. Chci se zeptat jestli by ses chtěla navzájem odebírat ? :) Dej mi vedět na blog do komentářů.
    Můj blog zde http://lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím,
    dnes jsem se dostala k vašemu blogu a strávila na něm snad celý večer. Což je docela obvyklý, když jsem v módu maximální prokrastinace, ale dnes to bylo něco jinýho. Pročítáním tohoto webu jsem totiž večer nepromrhala, ale načerpala tady hroznou spoustu inspirace, nových názorů a věcí k zamyšlení a hlavně kupu pozitivní energie. A to je dneska v době, kde je úsměv a dobrá nálada nedostatkové zboží, opravdu velká věc. Bylo by mi ctí vás někdy potkat, abych měla důkaz že v Česku vážně žijí tak otevřené,pozitivní ženy s nadhledem, co dokážou žít svůj život naplno bez stereotypu a konvencí :) Moc vám za tento blog děkuji a jistě nejsem jediná. Ale před takovými jako vy, bych měl klobouček smeknout každý :)
    Hodně štěstí a jen tak dál.

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall