Knihy, které mi udělaly radost

Dočetla jsem pár knih. Některé z nich mi dělaly radost, jiné jsem po dočtení odložila do krabice, která půjde na Knihoběžníka, protože by mi každodenní pohled na ně připomínal několik ztracených hodin mého drahocenného času. Povím vám něco o té první skupině.

Brenda Veliká je poslední knížka C. D. Payna. Jako všechny paynovky, je skvělá. Je to jednoduché čtení, které vás rozesměje. Tlustá puberťačka Brenda byla vyslána na internátní školu, protože se její rodiče strachují o Brendin společenský život. Tři přátelé na Facebooku nepovažuji za valný úspěch. Brenda se dostává na dívčí internát, kde si za nějakou dobu podmaní téměř celou školu.
Smála jsem se nahlas, téměř na každé druhé stránce. Brendin břitký sebeironický humor mě okouzlil. Protože ruku na srdce, kdo se v pubertě necítil divnej, tlustej a neoblíbenej, hoď kamenem.


 Na dny, kdy se cítíte na odstřel, je dobré mít po ruce nejnovější komiks Na odstřel. Byl to můj první komiks, když nepočítám bráchovu sbírku Spidermanů a Supermanů. Bože, co jsem dělala, že jsem doteď nečetla komiksy? Je boží. Černobílá detektivka, ve které budete hltat každou čárku, každý výraz a každou bublinu. A až do konce neuhodnete, kdo je vrah, což je na tom všem to úplně nejlepší. Za hoďku u kávy máte přečteno.


Deseti ženám jsem nakonec dala šanci jen kvůli tomu, že o nich básnilo celé mé okolí. A většinou lidé, kteří knihám rozumí. Upřímně, nejsem jejich nadšeným fanouškem, ale rozhodně bych se nestyděla je doporučit na "trochu toho vážnějšího čtení" při deštivých večerech. Deset žen vypráví své příběhy, které je přivedly do ordinace jejich společné psycholožky.

Nemohla jsem si pomoct, možná jsem otupělá, možná mám kolem sebe ženské boleti mnoho a jsem na ni zvyklá, ale příběhy ženského utrpení mne nerozplakaly, ani nerozesmutnily. Takže za mě pěkné čtení, ve kterém se objevilo několik barev ženství, ale u mě šlo jen o povrchové pohlazení, kterému chyběla ta husí kůže.

A to nejlepší nakonec.

Nová Petra Hůlová a její Macocha. Fenomenální. Když jsem poslední týden postovala na sociálních sítích, že mám rozečtenou Macochu, začali se na ni lidé vyptávat. Všichni o ní slyšeli, všichni viděli legendární odpovědi pro Literárky, a všichni se tak nějak bojí Macochu koupit a přečíst. Nikdy jsem nedostala tolik dotazů, jestli si má někdo tu knihu přečíst nebo jestli je dobrá.

Takže jednou provždy shrnuto a podtrženo: Macocha je nejlepší kniha tohoto roku. Mám ráda to čtení, ve kterém jedna věta vystihne celý vesmír, ve které proudy myšlenek vytvoří sekundárně silnější dějovou linii než nějaké sáhodlouhé popisky, kdy vás občas nějaké slovo, věta nebo odstavec šokují tak, že chvíli jen sedíte a čtete to znovu. Kdy některé pasáže musíte číst znovu. Kdy popíše přesně ten svět, ve kterém zrovna sedíte, jen jste to do té doby nevěděli. Otřepete se a řeknete si ještě kousek, to dám. A pak se v tom textu ztratíte. Úplně a napořád.







13 komentářů

  1. Dobře, Macocha je oficiálně na mém seznamu k nákupu:)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé tipy, všechny čtyři mám v hledáčku někdy přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  3. Uááá.. Další kniha na seznamu. Já mám pocit, že jestli budu od teď, až do smrti číst, stejně to nestihnu. Díky za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Prozraď nám ty špatné, ať víme, čemu se vyhnout :)

    OdpovědětVymazat
  5. jezisi sorry ale ja ked vidim ten obal Macochy je mi z toho zle. Nedokazem sa na to pozerat. Ale hadam to zvladnem rpecitat bez obalu

    OdpovědětVymazat
  6. Hm...Knihoběžník zní jako zajímavá výzva :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ty fotky jsou žasné, ten pejsek je skvělý!! :)

    OdpovědětVymazat
  8. jediné co jsem četla je Deset žen, ostatní vůbec neznám :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  9. Macocha mě zaujala moc. Píšu si ji nahoru na seznam knížek, které si plánuju v dohledné době sehnat - ve výběru knížek ti stoprocentně věřím, ještě žádná nebyla zklamání :))

    OdpovědětVymazat
  10. Fajn typy a pročtený večer. Ale jsem v klidu, uložila jsem si odkaz, můžu se vrátit. Teď už fakt musím spát.

    OdpovědětVymazat
  11. Jdu do macochy! Žaneta http://fashionissue-byzanetbel.blogspot.cz/2014/05/retro.html

    OdpovědětVymazat
  12. brendu velikou také čtu a je to opravdu zábava

    OdpovědětVymazat
  13. Macochu a Deset žen si teda poznamenávám! :-)

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall