Pojďte se mnou chvíli mlčet

Já vím, že píšu málo. Vím, že za ty řádky nevidíte a neslyšíte, že ticho je taky komunikace. Mně je v tom tichu teď strašně dobře. Je za ním teď mnoho věcí a já ještě nevím, jak je uchopit. 


mé šestileté já už bylo tenkrát pozorovatel

Za poslední dva měsíce jsem si uvědomila, že smyslem mého života nikdy nebude shromažďovat peníze nebo majetek. Nevěděla bych, co s tou hypotékou, autem, jachtou nebo Prada kabelkou vlastně dělat. Snížila jsem si úvazek. Pro většinu mých přátel je to nepochopitelné. Pro těch pár lidí za tou generační propastí ještě víc. Nejsem vděčná za to, co mám. Nevážím si peněz. Nevím, co se děje ve světě, že si dovolím pustit polovinu závazků.

A podle mě je to prostě naopak. Vážím si sama sebe víc nez peněz. Vím, že musím mít víc času. Na přemýšlení. Na psaní. Na čtení. Na přátele. Na spánek. Na to, abych se zastavila a byla si jistá, že jdu po správné cestě. Uskromnit se je to nejmenší. Začal mě bavit životní minimalismus. Začal mě bavit klid. Začalo mě bavit povídat si sama se sebou.

Ne. Nedospívám. Pořád, bohužel, možná naštěstí, ne. Jen se učím poslouchat se. Zjistila jsem, že energie přitahují více světla než peníze. Dala jsem tenhle týden dvě konzultace zdarma. Smáli jsme se, učili se, vyřešili vše potřebné. Jen tak si vyzkoušet, jestli jde žít s o trochu menší závislostí na penězích. Bylo to skvělé. Budeme z těch energií žít dlouho.

A taky jsem splnila už několikáté novoroční předsevzetí.
Našla jsem muže, se kterým chci strávit minimálně zbytek života. Jen o tom ještě neví.

Takže já tu jsem pořád.
Jen mě teď víc baví poslouchat. Sebe. Vás. I svět.



P.S.: Díky, Barboro-Anno, za připomenutí.

22 komentářů

  1. Tohle jde, dokud člověk nemá děti nebo i pak? Budu o tom přemýšlet:)) Strašně bych se potřebovala vyspat, mít čas na lidi kolem i na sebe, ale nebrání mi v tom práce, peníze, ale dítě. A když se chci dítěte "zbavit", potřebuju peníze na hlídání... hm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jde to i s dětmi. chce to ale mít kolem sebe partu lidí s plus mínus stejně starými a taky, aby bylo dětem alespoň kolem dovu let... pak se ten kolotoč zpomalí, děti se víc osamostatní a času je taky zase víc, než předtím, neboj :)
      Minimalismus v nákladech jde s dětmi do určité míry taky...

      Vymazat
    2. Podle mě jde i s dítětem :-) S.

      Vymazat
  2. Krása, tohle se mě něčím dotklo

    OdpovědětVymazat
  3. Reakce mojí maminky: "Proč sháníš jen zkrácený úvazek, když nemáš děti?" Protože být osm hodin v práci JAKO VŠICHNI mi za ten plat nestojí. Chci tančit, chci vyrábět DYI věci do bytu, chci doma vítat přítele s úsměvem. Takže děkuji za tenhle text, nejsme v tom samy. A držím palce. ;) Monika, trnzpaty.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle se tak krásně čte! Jsem vděčná za každýho člověka, který netočí svůj život jen okolo peněz. Sama nejsem ještě naplno v pracovním procesu, ale už teď je mi jasný, že radši málo peněz za něco, co mě baví, než hodně za něco, co mě nebaví a nechat se pomalu rozkládat zevnitř. Taky se sama sebe dost často ptám, jestli jdu správným směrem, jestli si pro sebe nechávám dost času. Život je prostě moc krátký na to, aby se člověk jenom hnal za tím, aby měl správný auto, správnou kabelku a správný oblečení a nebral na sebe ohled. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Líbila se mi poznámka: Nevážím si peněz. A kdo si váží peněz? Člověk, který vydělává, aby utrácel za věci, které nepotřebuje?

    Na druhou stranu si nedokážu představit, že by lidé v mém okolí (bez ohledu na dosažený stupeň vzdělání) dokázali vyžít z poloviny mzdy. Při odečtení nákladů na bydlení většinou zbývá částka kolem životníha minima, což mi už nepřijde jako minimalismus, ale problém už při řešení základních životních potřeb.


    OdpovědětVymazat
  6. Shromažďovat peníze = hypotéka? Jedovatá slova. Já si vážím sebe i peněz. Peníze člověku dávají svobodu. A že všichni "utrácí" (tohle slovo taky nemám rád) peníze za to, co nepotřebují? Copak není možné penězi pomáhat ostatním? Říkáte, že peníze kazí charakter? Ale jděte... peníze jen dávají lidem možnost ukázat, jací jsou doopravdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Peníze lidi nekazí, jenom zintenzivňují jejich dobré i špatné vlastnosti.

      Vymazat
  7. Máme to podobně, proto mě ten článek hodně oslovil, je fajn vidět, že nejsem "trhlá" sama :) Kariéru jsem si zkusila, nebylo to pro mě. Moje maminka dodneška nechápe, proč "zahazuju" vzdělání, které mi umožnili, tím, že pracuju jako překladatelka na volné noze... neměnila bych, i když teď jsem zrovna o velkou část práce přišla...
    Jo a pozorovatel jsem celý život taky... :)

    OdpovědětVymazat
  8. na tohle máme pojem sebereflexivní stav. Většinou předchází snaze otěhotnět.

    OdpovědětVymazat
  9. To mi hodně připomíná vlnu na které jedu a to www.theminimalists.com - velký zdroj inspirace

    OdpovědětVymazat
  10. Já jdu akorát opačným směrem a snažím se najít ten plný úvazek, ale jen v takové práci, co mě bude bavit a naplňovat.
    A také přicházím na to, že když opravdu těch 8 hodin někde pracuju, pak si toho času vážím víc a dovedu ho lépe využít.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezký článek :-) Držím palce! S.

    OdpovědětVymazat
  12. To je tak hezké. Z toho příspěvku číší absolutní klid, pozitivismus a energie. Hodně štěstí na cestě za tvými sny

    OdpovědětVymazat
  13. No dakujem, ze si to zhmotnila do sloev este lepsie ako ja! :)
    Asi mame troska podobného teraz v zivote, aj ked samozrejme Ty si Ty a Ja som Ja :)

    Kraasne chvile pre Teba a i s inymi Ti teda prajem!!! :)
    http://tinycosmoss.blogspot.sk/2014/04/you-have-to-have-goals.html

    Kristina


    OdpovědětVymazat
  14. jde to i dítětem, dlouhodobě zkouším a užívám si života :-) vlastně jde o priority, peníze nebo život

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné, je to nádherné uvědomnění a správná cesta.

    P.S. Tak snad si toho brzo všimne ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji, pohladilo to :-).. Jde to i s dětmi. Je to nádhera, mít čas jenom tak být, snít, číst, vařit a přemýšlet :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Naozaj sa to pekne číta. Znížiť úväzok na polovicu, mať viac času na seba, zbaviť sa zbytočných nákladov a vyžiť aj s malými peniazmi. To všetko je skvelé do okamihu, kým sa niečo nestane... V momente keď napr. človek (alebo jeho dieťa, partner a pod.) ochorie a potrebuje nadštandardnú zdravotnú starostlivosť, keď chce poslať svoje dieťa do kvalitnej školy, keď sa rozhodne pre novšie = bezpečnejšie auto, alebo pre byt ktorý dá dospievajúcemu dieťaťu viac priestoru, v tom momente pochopíš, že rozhodnutie ísť na polovičný úväzok a vzdať sa poctivo zarobených peňazí bolo to najhoršie, ktoré si urobila...

    OdpovědětVymazat
  18. ...pěkné čtení..rozumím každému slovu a pocitu...muselo proběhnout před tímto poznáním velké zklamání, následovala otrávenost ze všeho a všech...nyní etapa klidu, kdy člověk dojde k tomu, že peníze jsou jen mezistupeň mezi něčím..to něco se právě hledá...prožila jsem v životě oba póly, kdy peněz bylo hodně a nebyly vůbec...skutečně. Oba póly stojí za prd, slušně řečeno. Co je z toho pozitivní, je jen a jen poznání ... kam směřuji, co dělám, co chci, rekapitulace sama v sobě...kam sahají mé možnosti a meze... výsledkem je...že bez peněz to nejde...ale žít jen pro ně, je šílenství...

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherná slova, děkuji za takový článek!

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall