Knihy, které vám zpříjemní září

Miluju podzim. Je to roční období, které bylo stvořeno ke čtení knih, objevování nových příchutí čajů, potykání si s obsluhou ve vaší oblíbené vinárně, přecpání se dýněmi, běhání se psem po lesích, sezení na lavičkách ve svetrech a pletení šál. Je to prostě nádhera.

Ze všech věcí, které na podzimu miluji, vám můžu pomoct jen s jednou - doporučit knihy, které si k těm čajům, na ty lavičky a do těch vináren můžete vzít. Třeba  pak budete nadávat a prskat na mé milované podzimní počasí o trochu méně.



Těším se na Medu Mládkovou, na ten běh o život na trase Zákupy–Ženeva–Paříž–Washington–Praha. Těším se na ty odvážné příběhy - útěk před Hitlerem, komunisty, přátelství s utlačovanými umělci, historku s Kupkou, jak vybudovala Kampu, prostě na vše, co jasně ukazuje, jak si šla vždy umanutě za svým. Je to přesně ta kniha, která vám nedovolí propadnout podzimním depresím.

Meda Mládková je jedna z těch lidí, které máte rádi i přesto, že o nich nic nevíte. Těším se, že se konečně něco dozvím, něco víc, než v médiích a na plakátech. Kromě toho: 
1) Autor knihy Ondřej Kundra je cenami ověšený novinář z Respektu, takže to prostě nemůže dopadnout zle.
2) knihu vydává nakladatelství Academia, které vydává nejlepší knihy na českém trhu.



Tony Buzan je ve světě seberozvojových knih dobře známý autor. Rychlé čtení bylo vydané už v roce 2013, ale celkem rychle se rozebralo. Nové vydání téhle knihy bude pryč asi stejně rychle, takže už ho mám objednané. :-)

Slibuje, že budete číct nejen o dost rychleji, ale budete si také pamatovat více věcí. Kolik času byste ušetřili? Já upřímně nevím, kolik času bych ušetřila, ani jestli to opravdu funguje, ale kromě téhle knihy už doma několik Buzanových knich mám, a nikdy jsem si nestěžovala. Takže mu prostě jako vždy věřím! Možná víc než rychlost mě přitahuje podtitul "učte se lépe", v čemž mám dost velké mezery, myslím.

(Doporučuju taky skvělé Myšlenkové mapy, mimochodem - BIZZBOOKS vydává tento týden také Myšlenkové mapy pro děti.)


Pozornost mám už rozečtenou. Je zatím skvělá. Polovinu textu si zaškrtávám, u druhé poloviny se stydím, že to jsem přesně já. Telefon v ruce, tablet a laptop někde poblíž, poslouchám rádio, píšu SMSku, mám rozepsaný tweet, vařím, hraju si se psem a do toho vymýšlím s přítelem program na zítřejší den. Podle Golemana by to tak být nemělo, a já mu to po přečtení prvních 60 stran i věřím!

Je to mimochodem první kniha, která mne urazila! Po přečtení několika stran totiž Goleman předloží seznam otázek z předešlé strany, aby vyzkoušel, jestli opravdu dáváte pozor! No samozřejmě, že jsem nevěděla odpověď ani na jednu jedinou (a to jsem ji četla v klidu, v tichu, v posteli, a nedělala u toho nic jiného!) takže jsem ji zavřela a chtěla se jít smazat, ale pak jsem překonala mindrák z toho, že opravdu neumím dávat stoprocentně pozor, a řekla si, že ji dočtu a just se to naučím. A možná právě proto, že moje generace už to neumí vůbec. Dohromady s Rychlým čtením od Buzana si od nich slibuji naprosto novou nechutně úspěšnou hvězdnou kariéru.


Knížku Web ostrý jako břitva mám už přečtenou, takže mohu s čistým svědomím říct: Doporučuji! K tomu je ale hned nutné dodat: vůbec se nemotám kolem webů - neumím je navrhnout, postavit, ohodnotit, nerozumím jim. Jako naprostého webového laika mne nadchnulo, že jsem všemu rozuměla. Jan knihu prokládá emaily od stejně tupé zákaznice jako jsem já (Chci web, ale nic o tom nevím!), takže mne krok za krokem vede za ruku přípravou celého webu. Zároveň je geniální v tom, že v ní najdou své i odborníci a lidi z branže.

Je to jedna z těch knížek, díky které:
1) nebudete v online světě vypadat jako trotlové
2) poznáte, když vás při práci na vašem webu někdo tahá za nos
4) budete mít první českou knížku o webdesignu
5) ušetříte dost času a peněz


Začátkem října se mimochodem můžete také těšit na Nevěru. Zase nějakou novinku od Coelha.

5 komentářů

  1. Ty dvě knihy - Pozornost a Rychlé čtení - jsem si měla přečíst min. před rokem. Učím se na státnice (v pátek mě to čeká), pročítám si každou otázku 2x, dělám si zápisky, které si zase čtu cestou do/z práce. A stejně mám pocit, že v té hlavě nic nemám. Jsou to taková kvanta informací, že se mi na sebe jen vrství, víc jak dvě otázky v hlavě neudržím a to by jich tam mělo být 49.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé tipy, děkuji!!!
    Daniela Golemana znám....a většinou nezklame. :) A webdesign...., zrovna mě to téma zajímá...., tak určitě zhltnu :)
    Krásné podzimní dny.... Kat....

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za super tipy, po knížkách kouknu :)) Nedávno mě v knihovně zaujalo a mám teď rozečtené Prodávat je lidské (překvapivá pravda o tom, jak ovlivňujeme ostatní) a zatím je to celkem zajímavé čtení :)) Evi

    OdpovědětVymazat
  4. Medu jsem si už objednala, jsem na ní strašně natěšená :) Přesně jak jsi řekla - mám jí ráda, i když toho o ní moc nevím :) Janka

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek :) Naprosto souhlasím, že podzim je jako dělaný na odpočinek s knížkou a čajem <3

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall