Proč by si všichni měli přečíst nového Kleona

Knihu Kraď jako umělec mám ráda, ale Kleonovu novou knihu Ukaž, co děláš, jsem si zamilovala. Hlavně tedy proto, že to konečně někdo řekl nahlas: Pokud budete sdílet s ostatními lidmi to, co víte, nikdo se z toho neposere. Nikdo vás nepředběhne, neukradne vám to a nebude lepší.



Jsem ráda, že všechny ty odpovědi na otázky, se kterými se každý den setkávám, někdo sepsal. Že se lidé musí znovu naučit vyprávět příběhy, že se musí naučit je sdílet, že se musí přestat bát, že jim je někdo venku šlohne, že učit se od žáků je krásné, že amatérismus je prospěšný, že sebepropagace je bullshit, že umělecké pozérství ještě nikdy nikomu nepomohlo, že kýč je dobrý, že k tvorbě potřebujete dav, že potřebujete pravidelně dostat přes držku, že musíte být silný, abyste zvládli vystavit a sdílet i práci, která není stoprocentní, že nikdy nic nebude stoprocentní.

Že umění není o výsledku, ale o procesu tvorby. Že kdybych čekala na to, až budu bezchybně a dokonale psát, nikdy bych psát nezačala. Že kdybych každý den nesdílela s lidmi v mém okolí, na čem pracuju, tak bych se neposouvala.







Ukaž, co děláš! 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a být objeven
Jan Melvil publishing, 2014, vyšlo včera

P.S.: Na tomhle musím ještě zamakat. Ještě nevím, jak to Simbě vysvětlím.



Zdroj obrázků: e-book knihy Ukaž, co děláš!

10 komentářů

  1. Líbí se mi ten citát "Všichni do jednoho jsme amatéři... "

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak 'učit se od žáků je krásné' a ještě bych dodala: a nebát se, že žáci budou lepší než učitel. O to přeci jde! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jo, tohle si musím přečíst! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju za tip. Jdu si pro ní :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kdo mi ji pošle do Malajsie? Chci ji hned :D "Umělce" jsem od něj zhltla za jeden večer, píše naprosto trefně!

    OdpovědětVymazat
  6. Motivující článek :) kniha určitě stojí za přečtení

    OdpovědětVymazat
  7. Výborný článek. Kvalitní. Motivující. Inspirativní. Super!!

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuju za tenhle článek! Přišel v tu nejvhodnější dobu, ve chvíli, kdy mé nezdolné odhodlání vyjít konečně na světlo se svou tvorbou hned v zápětí vystřídala nejistota a sebekritika.
    Kleona jsem nečetla, ale rozhodně ho zařadím do seznamu. Možná mu dokonce dovolím předběhnout pár...všechny...ostatní tituly :)
    Kdybys měla chuť, moje tvorba je nově k nahlédnutí na jina-art.blogspot.cz
    Pokračuj v tom, co děláš, děláš to totiž DOBŘE! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem ho právě dočetl a jsem taky hodně nadšený :) Některý ty stránky bych si klidně zarámoval. Každopádně mě v tvém článku zarazila jedna věc - sebepropagace je bullshit? Příjde mi to zvláštní, když svým způsobem právě o sebepropagaci ta kniha je - respektive o tom, jak tu sebepropagaci dělat správně. Napadlo mě, že tím narážíš na kapitolu o lidském spamu, ale i tak mi to trošku nesedí (spíš mi k tomu sedí ta zmínka o uměleckém pozérství) :)

    OdpovědětVymazat

© #FF69B4 Panda
Maira Gall